Interjú Földi Zoltán igazgatóval

A székesfehérvári Felsővárosi Általános Iskola és az NB I-es férfi röplabda-bajnokságban szereplő Kodolányi Masita FRKE neve szorosan összefonódott az elmúlt időszakban. Ez egy szimpla terembérletre vezethető vissza, vagy többről van szó?
Egyértelműen többről van szó, mivel a Felsővárosi Általános Iskola és az NB I-es férfi röplabda csapat hosszútávon közös jövőt tervez.

Most már el lehet mondani, hogy otthon vannak az NB I-es röplabdások a felsővárosiban. Milyen a kapcsolat az iskola és az egyesület között?
Rendkívül kiegyensúlyozott: mind az intézménynek, mind az egyesületnek fontos az együttes munka. Az iskolánk gyermekanyaga példaképként tekint a felnőtt sportolókra. Óriási motiváció és ösztönzőerő a gyerekek számára, hogy a felnőtt sportolókkal nap, mint nap találkozhatnak.
elso_csapat.jpg
Kezdetét vette egy utánpótlásképzés az iskolában. Hogyan kapcsolódik ehhez az NB I-es gárda?
Az NB I-es gárdának rendkívül fontos az iskolában történő utánpótlás nevelés, mivel ez az NB I-es gárda a jelenleg a tabellán elfoglalt helyéhez képest csak akkor tud előrelépni, ha az utánpótlás korosztályok folyamatosan kinevelődnek.

A német nyelvképzés és a sport kiemelt terület a Felsővárosi Általános Iskolában. Utóbbinak milyen hatásai lehetnek a gyerekek jelenére és jövőjére vonatkozóan?
Meggyőződésem, hogy a sport formálja és neveli, illetve egyfajta tartást ad az embernek. Egy gyermek esetében felnőttkori jövőképét nézve rendkívül jó ajánlólevélnek minősülhet, ha az ember korán megtanulja, s megtapasztalja a kihívás, felelősség, megmérettetés tényét.
ropi_foglalkozas.jpg
A sport, azon belül is a röplabda jelenthet előnyt az óvodások számára iskolaválasztáskor?
Iskolaválasztáskor a szülők szívesen választanak sport irányultságú osztályt. Ebben a korban még nem igazán a klasszikus sportág kiválasztása történik. Azonban a sportirányultságú osztályban való ittlétkor kialakítható a röplabda iránti elkötelezettség.

Egyre több röplabda tornára hivatalosak az iskolai csapatok. Vannak pozitív tapasztalatok? Barátkoznak a gyerekek és a felkészítők a gyakori versenyeztetéssel?

Egyértelműen pozitívak a tapasztalataink, erre az elmúlt három év szakmai munkája a legjobb bizonyíték. A gyerekek megtanultak nyitni, tudatosan 3 érintős játékot játszanak, sánc formációkat tanultak, stb. Eredményeinket megnézve, diákolimpián, III. korcsoportban Székesfehérváron bajnokcsapatunk van, és képviseljük majd a várost a területi döntőn.

Visszatérve az NB I-es csapatra, az iskolások folyamatosan megnézik a felnőttek hazai mérkőzéseit. Ezek szerint kialakult egy felsővárosi szurkolótábor?

Egyértelmű szurkolótáborral rendelkezünk, közel félezren látogatják a hazai mérkőzéseket. Jómagam, mint intézményvezető, s mint a 10-es választókerület képviselője, mint a Humán Közszolgálati Szakbizottság Elnöke egyértelmű vezérszurkolóvá váltam.

foldi_szurkolo.jpg

Hosszú távon mit adhat az egyesület az iskolának, és fordítva?
Ezt a kapcsolatot valóban kéz a kézben lehet elképzelni és mindenféle mérlegelés nélkül kell dolgoznunk együtt, egymásért. Hogy ki mennyit profitál ebből a kapcsolatból külön bontva nem is lehet, nem is kell megfogalmazni, a végcél közös, hogy Székesfehérvár Megyei Jogú Város csapatsportjaiban majdan egy újabb bajnokot köszönthessünk, Székesfehérvár férfi röplabda csapatát.

Megosztás itt: facebook
Facebook megosztás